سیب زمینی خلال نیمه آماده و منجمد

در گذشته های بسیار دور، طی یک خشکسالی عظیم و کمبود غلات، مردم به دنبال یک جایگزین برای قوت قالب خود بودند. جایگزینی که علاوه بر آن که گرسنگی آنها را برطرف کند و به مقدار قابل توجهی هم موجود باشد و در یک کلام جایگزین مطمئنی هم باشد. کشاورزان بسیاری انواع محصولات را پیشنهاد کردند اما یکی از آنها سیب زمینی را به عنوان جایگزینی مناسب و متناسب با شرایط آن دوران پیشنهاد داد. سیب زمینی به طور فراوان و در مناطق مختلف وجود داشت و همچنین انرژی مورد نیاز بدن را تامین می کند.

پس از شکلگیری آمریکا، کشاورزان آمریکایی به این فکر افتادند که مدت زمان نگهداری سیب زمینی را پس از اینکه پوست نازک آن را جدا کردند، بیشتر کنند تا اینکه یک آشپز مهاجر ایتالیایی با یک پیشنهاد جالب توانست تحولی عظیم در صنعت نگهداری سیب زمینی نیمه آماده ایجاد کند. او پیشنهاد داد که سیب زمینی در روغن پخته و سرخ شود.

کم کم با پیدایش علایق بسیار به سیب زمینی سرخ شده، آشپزان دیگر کشورها هم به فکر خلال کردن سیب زمینی افتادند و در پی این اتفاقات و با پیشرفت چشم گیر تکنولوژی سیب زمینی نیمه آماده خلال و منجمد تولید شد. هنگام تولید سیب زمینی خلال نیمه آماده طی مراحل متعدد رطوبت سیب زمینی به شکل چشم گیری کاهش پیدا می کند بطوری که در مرحله های پایانی سیب زمینی خلال نیمه آماده دارای 65 درصد رطوبت خواهد بود.

کارشناسان علم تغذیه به این مسئله اذعان دارند که هرچه میزان درصد رطوبت سیب زمینی کمتر باشد، سیب زمینی خلال نیمه آماده میزان درصد کمتری روغن جذب خواهد کرد، لازم به ذکر است که در سیب زمینی های خانگی درصد جذب روغن 35 بوده که این درصد در سیب زمینی های نیمه آماده خلال و منجمد 15 درصد می باشد. ضمنا در فرآیند تولید سیب زمینی های نیمه آماده خلال و منجمد، میزان نشاسته به اندازه 30 درصد کاهش پیدا می کند که ماحصل آن وجود میزان کالری کمتر نسبت به سیب زمینی های خانگی است.

 

با توجه به آنچه عنوان شده می توان نتیجه گرفت که سیب زمینی های نیمه آماده خلال و منجمد نسبت به سیب زمینی های خانگی سالم تر هستند.

سیب زمینی های نیمه آماده خلال و منجمد دارای 160 کیلو کالری انرژی، 27 گرم کربوهیدرات، 3 گرم پروتئین و 5 گرم چربی می باشند. سیب زمینی های نیمه آماده خلال و منجمد بعد از سرخ شدن دارای رنگ یکنواخت و شکل و ظاهر همسان هستند، با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته تمامی ارزش های غذایی موجود در سیب زمینی های نیمه آماده خلال و منجمد حفظ می شود، با حساسیت بسیار زیاد در تولید و بسته بندی از نظر بهداشتی بسیار سالم می باشند و همینطور باعث صرفه جویی بسیار زیاد زمان می شود. با توجه به اینکه سیب زمینی های نیمه آماده خلال و منجمد، حاوی ماده نگهدارنده و افزودنی نیستند لذا می توان آنها را به مدت 18 ماه در فریزر نگهداری کرد. سیب زمینی های خلال نیمه آماده و منجمد در ابعاد 8*8 و 10*10، 12*12 یه شکل ساده و زاپاتایی در بازار موجود می باشند.

شرکت پخش رهسپار با تجربه درخشان در زمینه پخش مواد اولیه فست فودها و رستوران ها در تهران و شهرستان ها و همینطور با بالاترین درصد رضایت مشتری طبق نظرسنجی های به عمل آمده، پتانسیل تامین سیب زمینی های نیمه آماده خلال و منجمد، انواع پنیر پیتزا، انواع سوسیس و کالباس، انواع کباب ترکی، انواع همبرگر، انواع سس، خیارشور، انواع روغن، انواع زیتون، انواع ترشیجات، مرغوبترین برنج ایرانی و عسل وحشی با کمترین میزان ساکارز را با استفاده از سیستم های نوین حمل و نقل در زمینه پخش مواد غذایی در تهران و شهرستان ها دارد.